Inkompetenta idiot!!!

Har idag jobbat med en person som absolut inte har en aning om hur det är att jobba inom äldrevården. Denna person har precis gått ut gymnasiet och väljer då att jobba som vikarie på ett äldreboende, antagligen för att det inte finns några andra jobb och äldrevården tar emot vem som helst nu... Blir fruktansvärt irriterad när jag och en personal till får göra allt jobb på två avdelningar och den där idioten ska ha betalt ändå. För vadå? Jo, titta mobilen, slänga upp sina fötter i soffan, lämna 3/4 delar av disken, titta på tv... Ja... Som sagt, inom vården tar man in vem som helst så det är bara söka som vikarie, ingen säger nej ändå...

Så, nu har jag ventilerat mig lite, men är så fruktansvärt less på det. Samma sak varje sommar, man ska jobba för 2 personer och får därmed springa ihjäl sig.
 
Annars har jag haft en väldigt lugn dag. Hann med att tvätta och åka och handla innan jag for in till stora staden för att jobba. Hann också med att träffa Nathalie, Erik och Camilla, och även lite kortspel ;)
 
Imorgon väntas jobb igen, 7-13:30. Och efter det ska vi kika på tivolit och kanske ge oss på någon åktur =)
 
/Helena



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenasnya.blogg.se

Startar upp ännu en ny blogg för att börja om från början =)

RSS 2.0